Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем при студен двигател

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Според мен, теорията за газовата, която разбъзиква настройките на ECU - то следва да отпадне.

    С оглед на това мисля, че проблемът трябва да се търси другаде. Бензинова помпа, бензинови инжектори, дебитомер, ТПС.........
    Last edited by ecotronic; d.m.y г., 17:14.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #17
      Аз ще заложа на инжектори. Дебитомера е нов, колата върви на бензин супер когато е загрята. Може и тпс да е но първо ще видя дюзите. Ако е тпс няма ли да има колебание в оборотите?
      Алфа...всичко друго е компромис!
      http://www.youtube.com/watch?v=Pb1bhrof2PQ
      Алфа Ромео 166 2.0 T.S. -99 - бившата
      Алфа Ромео 166 2.4 JTD face - 2004 - настояща

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от Tasho Покажи съобщение
        Аз ще заложа на инжектори. Дебитомера е нов, колата върви на бензин супер когато е загрята. Може и тпс да е но първо ще видя дюзите. Ако е тпс няма ли да има колебание в оборотите?
        Имаш впредвид оборотите на празен ход ли? Не задължително. В машинката на дросела потенциометрите са 2. Единият касае празния ход а вторият го играе ТПС.

        Температурата на мотора коректно ли изглежда в ECU - то?


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #19
          А проблем с ускорението няма ли да се усети поне, защото го няма при мен? Най-странното е, че това се случи след смяна на сондата...

          ---------- Post added at 14:36 ---------- Previous post was at 14:34 ----------

          Да температурата на табло и на еку има разлика от +5 градуса повече на еку.
          Алфа...всичко друго е компромис!
          http://www.youtube.com/watch?v=Pb1bhrof2PQ
          Алфа Ромео 166 2.0 T.S. -99 - бившата
          Алфа Ромео 166 2.4 JTD face - 2004 - настояща

          Comment


          • #20
            От това, което си описал съм разбрал, че проблемът е най-вече при студен старт. Т.е - тогава, когато сондата реално не работи.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
              Имаш впредвид оборотите на празен ход ли? Не задължително. В машинката на дросела потенциометрите са 2. Единият касае празния ход а вторият го играе ТПС.
              Я пак, че нещо не вдянах. Пътечите са две, ама защо

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                Я пак, че нещо не вдянах. Пътечите са две, ама защо
                Единият потенциометър (за празния ход) дава информация за ъгъл на отваряне на дросела в обхвата 0 - 15 гр.

                Вторият (TPS) дава информация за ъгъл на отваряне в обхвата 0 - 83 гр.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                  Единият потенциометър (за празния ход) дава информация за ъгъл на отваряне на дросела в обхвата 0 - 15 гр.

                  Вторият (TPS) дава информация за ъгъл на отваряне в обхвата 0 - 83 гр.
                  И какво става като се износи едната? На педала на газта що пак да две?

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                    И какво става като се износи едната? На педала на газта що пак да две?
                    На педала са 2 заради резервиране. Тук идеята е съвсем друга. Двата потенциометъра не винаги се движат заедно.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                      На педала са 2 заради резервиране. Тук идеята е съвсем друга. Двата потенциометъра не винаги се движат заедно.
                      И ако се изтърка тази за колко газ си подал?

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                        И ако се изтърка тази за колко газ си подал?
                        Практически моторът няма да има TPS. Смесообразуването ще се обърка, защото ще липсва информация за текущото натоварване на мотора и в случай, че се скапе дебитомерът, ECU - то ще загуби всякаква информация за количеството постъпващ въздух.
                        Last edited by ecotronic; d.m.y г., 11:01.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #27
                          Е, ТПС-а не дава информация за въздуха колко е. И не са ли затова двете писти, като се скапе едната, да взема сигнал от другата? А празния ход си е стойност в началото на потенциометъра? Даже празният ход е обикновено един контакт тука има, тука нема

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                            Е, ТПС-а не дава информация за въздуха колко е. И не са ли затова двете писти, като се скапе едната, да взема сигнал от другата? А празния ход си е стойност в началото на потенциометъра? Даже празният ход е обикновено един контакт тука има, тука нема
                            Когато ECU - то прецени, че данните от дебитомера са нерелевантни, ги игнорира и започва да се ориентира за количеството въздух единствено по TPS - а. Това е и причината поради която моторът работи що годе добре, ако изключиш дебитомера.

                            Колко пъти още трябва да повторя, че за разлика от педала при който двете писти са за резервиране, при дискутирания механизъм на клапата, не са!

                            Ако се скапе малката - празният ход отива на кино. Ако се скапе голямата - TPS - ът.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment

                            Working...
                            X